recension M4 mag från frysen

Här diskuterar vi vapen och utrustning.
Post Reply
Jockelino
Nykomling
Nykomling

recension M4 mag från frysen

Post by Jockelino »

http://www.frysen.nu/produkt.php?viewCa ... item=17126

Vill varna lite för dessa mag..
Dom funkar men inte till alla M4:or..

Vilket man kan se som varning på flera mag..
Dessa mag är väldigt billiga och lockande köp dock.

Flera under söndagens spel hade köpt dessa och har samma problem som mig, 5-10 kulor sen pumpar man luft..

Frysen har en policy, funkar maggen oavsett i vilket vapen de än är så funkar de oc du får betala = du har använt dom, dom funkar inte i din bössa men de funkar i Frysens bössa så betala...

Skitpolicy om ni frågar mig!
Jag har handlat dator delar undeet flera år och beställt fel okompatibla saker aldrig vart problem skicka tillbaka, men frysen brys sig inte funkar det hos dom skiter dom i om de funkar hos dej eller inte så min varning är inte bara maggen utan även Frysens affärspolicy..

Har handlat där en gång, kunde blivit många flera trots dom är lite dyra ändå inte så långt att åka, men nopp aldrig mera.

Vill också säga att jag gnäller inte eller liknande, dom vill ha sina pengar och det har dom rätt till, dom vill ha sin policy de har dom rätt till.. jag vill inte handla där och vill varna andra det har jag rätt till..

Tänk en gång före innan ni handlar på frysen och köp aldrig dessa mag om ni inte testat dom innan..
// Jockelino
Chaindance
Medlem
Medlem

Re: recension M4 mag från frysen

Post by Chaindance »

Tror inte du är den förste.

Sen säger konsumentköplagen nått annat. bara så du vet.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--re ... tkoplagen/
Hugin
Medlem
Medlem

Post by Hugin »

Har också detta märke på mag, och samma problem på ena bössan men inte dom andra 2.
Håller oftast i mag:et har jag kommit på så jag trycker det uppåt för det är så att det glappar tydligen lite på ena bössan oavsett mag, och då släpper den inte spären i mag:et där av att man skjuter blankt.

Men visst det är irriterande till 1000!
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

ST7/BT
Jockelino
Nykomling
Nykomling

Post by Jockelino »

@chaindance tror inte konsumentverket gör nått åt saken..

@Hugin
Japp ska testa lite olika lösningar som tejpa på en 2mm bit isoleringstejp och se. visst de funkar om man gör så men de är ju som du säger irriterande.

Testade ju byta särren mot vet inte om de va 2 olika classic army el en ICS och en classic army spärr men ingen av dem funkade.. har man en extra spärr kan man ju lägga på en klick kemisk metall så den trycker upp bättre.

Jag kommer se om jag kan fixa med maggen så de kommer funka.

annars sälja dom till nån som har en bössa de funkar på.

men tycker man ska testa dessa mag innan man köper och de finns säker någon som har dem..
Hugin
Medlem
Medlem

Post by Hugin »

Eftersom jag har flera mag med samma problem på just denna bössan limmade jag fast lite filt tyg i magbrunnen som trycker lite på mag:t för det verkar vara så att brunnen är lite lite förstor för samtliga mag som då jag har.

Är ändå en G&G bössa så borde varit bättre kvalitet, hade den nerskruvad igår och såg vart den glappar, ska fixa det när tiden och lusten faller på! Måste nämligen riva den igen och det örkar jag inte innan söndag då man ska spela igen!
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

ST7/BT
Jockelino
Nykomling
Nykomling

Post by Jockelino »

Min bössa e ju G&G med kan missat skriva de i början. för mig räcker de ju om man trycker magget lite frammåt så åker de rätt och man hör klicket.

men hittar du en bra lösning så tveka inte dela med dig här.
Hugin
Medlem
Medlem

Post by Hugin »

Är exakt det problemet jag också har, med alla 18 mag som jag har! klistrade som sagt liten bit filt tyg mot varbygeln i brunnen ska försöka hitta en bättre lösning framöver funderar på en liten plåt som trycker fram lite så mag:et vilar mot den.

Men som sagt ett senare problem just nu, spelar du nu till söndag 24/2 så kan jag förklara på bössan vad jag menar. om jag inte får helt slint och hinner innan söndag.
In-Hoc-Signo-Vinces

Who Am I

ST7/BT
Jockelino
Nykomling
Nykomling

Post by Jockelino »

har inte bestämt mig för sönd, har en fet lårkaka sen föra helgen tror låter den läka..

Jag har gjort såhär: dubbelhäftande tejp ALT:(lite tjockare tejp) 1-2mm på sidan man trycker på magget, funka fint slipper åverkan på bössan.
ska köpa lite annan tejp men de va vad jag hade hemma funka fint ska köpa silvertejp dra över så de täcker dubbelhäftande sidan med.

Ska leta andra lösningar, kke kan lägga på nått som stelnar på maggen behövs ju bara 2mm max 3mm så tejp lite tjockare funkar ju rätt okej..
callahan
Medlem
Medlem

Post by callahan »

Var samma problem med Classic armys M4 magg i början och det finns nog fler märken som har tveksam funktion.
Men visst är det irriterande när det inte funkar direkt ur lådan på nya grejer.
Dock är det mer vanligt än ni tror.
Post Reply