Endast CQB på Böja?

Post Reply
User avatar
Draken
Medlem
Medlem
Posts: 320
Joined: 17 September 2012, 11:38
Location: Tidaholm

Endast CQB på Böja?

Post by Draken »

Endast CQB vapen enligt VSAF-tabellen, typ 100 m/s med 0.20 (valfri kulvikt under spel).

Vad tycker folk som har spelat där om de?
Bra eller dum ide samt varför?


Själv tyckte jag att det funkade bra.
Inga dumma låsningar och behövde inte vara rädd för piporna som var lite nära en bakom hörnen.
Team UNFROZEN
Chaindance
Medlem
Medlem
Posts: 240
Joined: 28 August 2012, 23:24
Location: Tidaholm

Re: Endast CQB på Böja?

Post by Chaindance »

Det tror iaf jag stenhårt på nu kunde jag inte va med i söndags och testa men jag förstod på mina lagkamrater att det flöt bra.

Kunna använda sniperbössor med hade vart kul då de kommer till sin fulla rätt då men jag förstår hur du tänker med låsningar dock kan ju det vara
ett intressant element i vissa spel så man får tänka lite hur man ska ta ut och kringgå ett sånt hot.
User avatar
Coaxial
Nykomling
Nykomling
Posts: 20
Joined: 21 September 2013, 20:24
Location: Skövde
Contact:

Re: Endast CQB på Böja?

Post by Coaxial »

Tyckte att det fungerade riktigt jävla bra! Mer cqb på den banan.
Till skillnad på t.ex. I Bockaby så når man ju fram mellan husen även med 100-trim.
plata o plomo
User avatar
Zeddan
Administratör
Administratör
Posts: 262
Joined: 31 January 2014, 16:53
Location: Skövde

Re: Endast CQB på Böja?

Post by Zeddan »

Grymt bra att köra CQB på Böja.. så jäkla perfect. Visst kan man köra vilka vapen som helt bara de max går i 100m/s.

Vi fick ju köra Auto (dock på korta avstånd typ 6-8 meter så gör de bra ont stundtals ;) och auto gjorde ju att man kunde lite mer köra nerhållande eld mm.
Och "slå" sig igenom buskage/vegitation med auto.

Med max 100m/s med 0.20g så nådde man lätt precis överallt. Så.. JAPP sketa bra.'

Böja är väldigt vindskyddat. Så kulorna viker inte av heller.

= Sketa kul ;)
User avatar
Danis011
Nykomling
Nykomling
Posts: 40
Joined: 29 September 2012, 16:12
Location: Skövde

Re: Endast CQB på Böja?

Post by Danis011 »

Håller med fullständigt, 100ms på den banan duger gott. Håller även med Chain att sniperbössor borde kunna användas på banan.
User avatar
Sacred
Medlem
Medlem
Posts: 491
Joined: 20 November 2012, 11:58
Location: Skara

Re: Endast CQB på Böja?

Post by Sacred »

verkar super bra med cqb gevär, hade nog kanske varit lite tråkigt för dem som har större/längre säk då dem i princip bara kunnat skjuta vid tåghuset (fri sikt på sina säk :shock: )
men hade säkert gått att köra med säk men kommer gärna nästa gång de bara är cqb :D
men måste säga RIKTIGT BRA ARRAT AV DRAKEN!!
________________________________________________________________________________
Dont hear my bbs, only feel my BBs.
Post Reply