rof v3
rof v3
Tja, tänkte öka rofen på min aksu en bit, skjuter ju bara semi med den och vill ha snabbare svar i bössan. Men den här jävla drev djungeln driven mig till vansinne. Är det någon som har några någon helst bara en länk till bra drev och motor för ett extremt svar på bössan?
-
death_proof
- Medlem

Re: rof v3
Om du bara kör semi borde det räcka med ett bättre batteri.
Tror du de?
Ett LiPo ökar responsen sjukt mycket, testa ett 11.1v och se om du behöver meka efter 
Frågor? Skicka PM! Rapportera inlägg som bryter mot våra regler. Tack!
-
death_proof
- Medlem

presic! ett 11,1 lipo och du har respons som bara den. men låtbli att köta auto. kan riva sönder allt
Då blir det la bara te att öppna bankboken och springa te affären då:)
jag hade köpt en vetig torque motor och ett mosfet och kört med 7,4v lipo, mindre risk att du svetsar ihop switch assemblyt + att du kan köra fullauto då
Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.
Varfor inte bara en bra torque och ett vanligt ni-mh?
Det funkar väl det med om du kör minst 9, 6v. Lipo levererar en sjukt mkt högre ström än nimh batterier speciellt under korta "burst" så de kickstartar motorn. Sen är det väl en smaksak lipo är lite gnälligare vid kortslutning , de tycker inte om vatten och du måste ha en bra laddare. Så lipo har helt klart lite mer temperament än vanliga batterier
Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.
- Krisshoffa
- Medlem

Ett mosfet är inte fel om du vill ha snabb respons. Antingen löder du dit det själv eller så lämnar du in geväret för lödning. Ett mosfet gör dessutom att du kan köra med lipo utan problem.