Dboys ak74u skjuter dubbelt..
Re: Dboys ak74u skjuter dubbelt..
Sitter hopup hunnit hundra rätt? Med pipan längst in och i kil spåret?
-
Svenbertil
- Nykomling

Satt fast 2 kulor i pipan som jag rensat bort, monterade dit allt igen. Provsköt utan magasin och såg fortfarande att nozzlen inte gick tillbaks helt och hållet. Kanske 1 skott av 10 den gjorde det.
Jag såg en video på youtube hur man gjorde. Tycker jag följde den så noga som möjligt. Spåret i gummit är "uppåt" så det mindre lilla gummit är pressat ner mot den. Ser bra ut när man drar hopupen fram och tillbaks. Fick skära bort ca 2mm av gummit, annars så skulle inte det klipset gått i ordentligt som håller fast hopuphuset mot pipan.
Tror inte det kan påverka så mycket? Kör guarders genomskinliga hopup, det som satt i var svart, även det var kortare än det gummit jag satte i.
Följde denna video https://www.youtube.com/watch?v=mxa5Mp7YdVw
Kan nozzlen ha hoppar bort i gearboxen, så den sitter löst eller glappar?
Jag såg en video på youtube hur man gjorde. Tycker jag följde den så noga som möjligt. Spåret i gummit är "uppåt" så det mindre lilla gummit är pressat ner mot den. Ser bra ut när man drar hopupen fram och tillbaks. Fick skära bort ca 2mm av gummit, annars så skulle inte det klipset gått i ordentligt som håller fast hopuphuset mot pipan.
Tror inte det kan påverka så mycket? Kör guarders genomskinliga hopup, det som satt i var svart, även det var kortare än det gummit jag satte i.
Följde denna video https://www.youtube.com/watch?v=mxa5Mp7YdVw
Kan nozzlen ha hoppar bort i gearboxen, så den sitter löst eller glappar?
Okey, då är det väl nozzlen som har havererat... Och jag har bara mecklat airsoft i ca 2 månader och har inte vågat mig på att splitta min gearbox än.. men jag är nyfiken på hur det går så uppdatera gärna 
- Krisshoffa
- Medlem

Min första tanke är att det låter som ett tappet plate problem. Är den sliten eller har för svag fjäder så blir det felmatningar. Alla tappet plates måste bytas då och då. Att nozzlen inte dras tillbaka ordentligt låter absolut som att tappet platen är sliten eller sönder.
-
Svenbertil
- Nykomling

Ok, får köpa in en ny och se vad som händer. vad har den för funktion?
-
Svenbertil
- Nykomling

Ska man passa på att byta nozzle med då?
- Krisshoffa
- Medlem

Dels håller den i Nozzeln och med hjälp av en liten tapp på ett av kugghjulen drar den tillbaka nozzeln (ungefär som hjulen på ett gammalt ånglok). Kulorna från magasinet trycks mot nozzeln och när nozzeln matas tillbaka åker en kula upp framför nozzeln som sedan skjuts in i hopup-huset, och sen iväg genom pipan. Om din tappet plate är sliten dras inte nozzeln tillbaka tillräckligt, eller kanske bara ibland, eller så fastnar en kula vid nozzeln och vid nästa cykel så matas det ut två kulor ur pipan. Kort och gott, det blir helt bananasSvenbertil wrote:Ok, får köpa in en ny och se vad som händer. vad har den för funktion?
Ursäkta svengelskan..
Här är en film som visar förloppet (Den röda prylen som är en tappet plate):
http://www.youtube.com/watch?v=13b6kNuP2A0