Dboys ak74u skjuter dubbelt..
Dboys ak74u skjuter dubbelt..
Tja, jag har ett bekymmer med min ak, på semi har hon en tendens av att mata dubbla kulor då och då, har bytt gummi i hopupen och gjort rent och silikonat hela allting ( inte överdrivet men lagom) men problemet ligger fortfarande kvar och skaver som en vagel i ögat.. hjälp uppskattas gladeligen. Tack på förhand!
Re: Dboys ak74u skjuter dubbelt..
Om du tar ur magget, håller bössan upponerpå o kikar in i hålet där magasinet matar in sina kulor samtidigt som du skjuter. Rör sig nozzeln sig fram och tillbaka då?
LEGION NR 36
Det gör den nog annars hade den inte skjutit alls. Har man problem med dubbel matning så är det i regel hopen/nozeln som inte lirar som det ska.
Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.
Alt att gummit börjar bli slappt eller dåligt, att magasinet trycker mer än motståndet i gummit?
Sine Metu! Pink Mist!
Tack för svar, jo nozzlen springer som den ska.. dock så vart mina mag överdrivet silikonade så kulorna sprang lite väl fort.. tror det var så i varje fall då det upphörde efter att jag gjorde rent alla maggen.
-
death_proof
- Medlem

har man för mycket sillikon så kan det gegga igen mer än vad det smörjer. rekomenderar till att inte fetta upp där kulors ska gå igenom. allt som magg, pipa hop-up mm
-
Svenbertil
- Nykomling

Har samma problem med min dboys ak74, hur tar man bort hopup huset ifall man vill göra rent?
EDIT: Bytte till mig denna, förra ägaren sa att den hade varit med 2 spel bara, provsköt den aldrig då jag ville ha klenare fjäder i. Så kapade min 100 fjäder, min kompis fick byta den, då jag inte är så duktig på att meka gearbox. Så idag när jag prov sköt den så chronade den ca 50m/s och sköt dubbla kulor. Nozzlen rör på sig, i hopup huset som är i plast så ser man att det är lite kletigt där man ändrar hopupen.
EDIT: Bytte till mig denna, förra ägaren sa att den hade varit med 2 spel bara, provsköt den aldrig då jag ville ha klenare fjäder i. Så kapade min 100 fjäder, min kompis fick byta den, då jag inte är så duktig på att meka gearbox. Så idag när jag prov sköt den så chronade den ca 50m/s och sköt dubbla kulor. Nozzlen rör på sig, i hopup huset som är i plast så ser man att det är lite kletigt där man ändrar hopupen.
Ta ur gearboxen, ta av manteln, dra hela hopup huset med pipa ca 10-15 cm bak, sen har du två stjärnskruv på var sida hopupen, lossa dem, på underifrån har du ett svart "lås", ta bort den och dra ur pipa med gummi ur hopupen. Ganska omständigt, jag hade hellre tagit två ihop tvinnade pipränsare och vikit dom på mitten och redogjort från matningen:)
skriver på xbox...med joystick....
skriver på xbox...med joystick....
-
Svenbertil
- Nykomling

Yes, har bytt gummi och fixat tillbaks allting. De lilla gummit som trycker ner hopupgummit på pipan var bredvid, hade hoppat bort helt och hållet. Men nu till nästa problem
Nu går inte kulorna ut från bössan, de fastnar. Åker inte ens ut i pipan, det är en kula som sitter precis innan som om den inte kan tryckas ut. Och nozzlen rör sig konstigt den med, går inte hela vägen tillbaks.
Nån som vet? Tycker det är konstigt att nozzlen ska påverkas av hopup gummi byte.
Nu går inte kulorna ut från bössan, de fastnar. Åker inte ens ut i pipan, det är en kula som sitter precis innan som om den inte kan tryckas ut. Och nozzlen rör sig konstigt den med, går inte hela vägen tillbaks.
Nån som vet? Tycker det är konstigt att nozzlen ska påverkas av hopup gummi byte.
Hur har du ställt hopupen? Är det max push på den så kan kulorna fastna, blir det då så att en kula fastna kan nästa kula liksom kila sig bakom och då sedan föra med sig att nozzlen slår mot den/dom kulorna som fastna bakom den som eventuellt fastnat i den max pushade hopupen..ren och kär hypotes:)