Post-Apoc Scenario. Ekedalen. 16/6

Moderatorer: Gargaz, Sandman

Användarvisningsbild
Mini
Medlem
Medlem
Inlägg: 111
Blev medlem: 15 september 2012, 18:50
Ort: Tidaholm

Re: Post-Apoc Scenario. Ekedalen. 16/6

Inlägg av Mini »

ätt det bästa spelet jag har varit på i år mer sådana här spel som det var i dag i Ekedalen, Tackar för mig :D

hmm ja ST7 har tydligen semester i skogen då.. ;)
Team Blackhounds
Användarvisningsbild
Danis011
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 40
Blev medlem: 29 september 2012, 16:12
Ort: Skövde

Re: Post-Apoc Scenario. Ekedalen. 16/6

Inlägg av Danis011 »

Tack för idag!

Kul med lite nya spelidéer :)
Till nästa gång kanske man kan få ordning på samtliga vapen :-P
Termos
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 87
Blev medlem: 16 september 2012, 20:24
Ort: Tidaholm

Re: Post-Apoc Scenario. Ekedalen. 16/6

Inlägg av Termos »

Håller med Mini. Jätteroligt spel gillar när man får handla med varor för o få ammo o gas o magasin. Sen är det jätteskoj att man kan välja o inte skjuta för man kan ha fördel av det. Man kan utveckla ett sån här spel väldigt mycket. Tackar okså ST7 för ni är väldigt roliga o spela mot :D
Haij
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 september 2012, 11:24
Ort: Skövde

Re: Post-Apoc Scenario. Ekedalen. 16/6

Inlägg av Haij »

Tack för dagens spel! Riktigt kul att se annorlunda idéer i spel! Och framför allt stork tack till Chaindance som höll i allt!

Lite ris och ros då från mina tankar.

Det bra!
Kul med spel där man får möjlighet att utvecklas allt efter spelets gång!
Inte alltid skjuta utan lösa konflikter med ord.
Möjligheter för alla att spela som de vill.
Ekonomi.

Det mindre bra.
Militären var ett riktigt kul inslag som var lite härligt oväntat, men de var lite skjutglada. Min tanke skulle vara att de är ett hot och att de lajvar mer med en och inte alltid skjuter. Men fortfarande kul med det yttre hotet.
Lite lågupplöst ekonomi. Att saker kostade 1,2,3 osv är en lite liten siffra om grupper börjar samarbeta. Skulle vara lättare att dela upp "bytet" om valutan var antingen 10 eller 100.
Uppdrag/Quests som engagerar spelare vore ett riktigt trevligt tillskott. För som det var just nu så var det mycket att man fick sköta sig själv. Om personerna/grupperna får möjlighet att göra uppdrag så får man mer att göra på spelet och Arr får ett bra verktyg att styra vad som händer.

Överlag. Tack för ett ruskigt bra spel och jag hoppas verkligen på att den här typen av spel ska utvecklas!
Användarvisningsbild
Jinxy
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: 15 juni 2013, 04:19
Ort: Skövde

Re: Post-Apoc Scenario. Ekedalen. 16/6

Inlägg av Jinxy »

Jag tackar för ett riktigt bra spel, första för säsongen för mig så var en bra start.

Pros/cons

Pro:
Kul upplägg, fick mindre panik när specialtrupperna kom in i spel och dom gjorde saker och ting mer intressant.
Bra och trevligt folk som var med o spelade.
Shoppen i staden för o handla och uppgradera sin gear efterhand, samt att leta loot ute på banan.
Dynamiska allianser. Det var inte alltid självklart vilka man kunde lita på, och det spelade bra med desperationen av post apoc.
USA trupperna gav dessutom alla en gemensam fiende som man kunde slå emot när man inte slogs sinsemellan.

Cons:
Ekonomin var lite trasig, jag lämnade in en massa gear i början och under resten av tiden så tjänade jag knappt in något alls.
Loot, det blev betydligt svårare att hitta saker o handla med under senare tiden av spelet. hade gärna sett att Jänkarna hade haft en hög saker i sin bas, detta för o motivera lite mer.
Jänkarnas Spawntimes och positioner var ibland väldigt svåra o handskas med, det var ju dock menat att dom skulle vara en svår fiende o tas med.
I slutet blev det lite för lite strider mellan smågrupperna, man hade ingen motivation då det var risk för high risk/low reward, och att fienden man precis tagit ner inte haft någonting av värde på sig. detta kanske kan fixas om alla har ett startkapital av någon sort.

I slutändan vill jag tacka alla som var med, och syns gärna nästa gång.

(Ps. Jag tror ja glömde min flaska biokulor i staden, någon som fått med den sig hem?)
Cammo: Flektarn
Main: G36k SRC
Skriv svar