Vapen krångel AK 105 CA

Här diskuterar vi vapen och utrustning.
Awskarr
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 26
Blev medlem: 14 februari 2013, 22:47

Vapen krångel AK 105 CA

Inlägg av Awskarr »

Tjena.
Har lite problem med min AK, det händer ingenting när jag skjuter med den, förutom ett litet metal klick ljud, och efter en stund så blir handtaget varmt (Kan tänka mig att motorn är där).
Vet någon hur man kan fixa det här?? Har provat med ett annat batteri så det är inte det iaf.


Tack för er tid.
Chaindance
Medlem
Medlem
Inlägg: 240
Blev medlem: 28 augusti 2012, 23:24
Ort: Tidaholm

Re: Vapen krångel AK 105 CA

Inlägg av Chaindance »

Finns en säkring man kan byta kan det vara den?
Sic
Medlem
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 19 september 2012, 05:56
Ort: Lidköping

Re: Vapen krångel AK 105 CA

Inlägg av Sic »

Jag tycker du ska låta någon som kan meka med gearboxar skruva isär den och kolla inuti, jag tycker ju att det låter som om något har kilat fast sig där inne men chain kan ju ha rätt. (han brukar ha rätt.....) ;)
Kolla om du har nån i närheten av dig som kan kolla på den, jobbigt att skicka tillbaka den till försäljaren för att bara byta en säkring om det nu skulle vara detta som är fel.
الشيطان من وادي البلوط
Chaindance
Medlem
Medlem
Inlägg: 240
Blev medlem: 28 augusti 2012, 23:24
Ort: Tidaholm

Re: Vapen krångel AK 105 CA

Inlägg av Chaindance »

Jag är ju inte mekgurun precis! Men det är en lätt sak att testa ;)
Sic
Medlem
Medlem
Inlägg: 208
Blev medlem: 19 september 2012, 05:56
Ort: Lidköping

Re: Vapen krångel AK 105 CA

Inlägg av Sic »

Hittade lite info
http://www.airsplat.com/airsoft-gun-troubleshooting.htm

Gun does not cycle, and makes a clicking sound
First, make sure that your battery is charged FULLY.
Whenever a gun starts shooting slower in terms of rate of fire, and trigger response.
STOP, and recharge the battery.
Continued use of the depleted battery will result in a condition known as a locked gearbox.
The internal mechanisms are engaged halfway, and are stuck.
This means that the motor cannot move the gears to engage the firing mechanism.

Sometimes, fully charging the battery will give it enough juice to unlock the gearbox, allowing it to break free from the stuck position.
However, if it does not work in the first few attempts, stop.
Never hold the trigger for more than one second when trying to use a battery to unlock the gearbox as it may burn out the fuse.
The next easiest thing to try is to move up to a higher voltage battery to see if the extra torque generated from the motor will be enough to release the gears.
A Lithium Polymer battery will work well for this.
Please keep in mind, this technique is a last resort technique and is NOT covered under warranty.
If the gun is covered under warranty, contact our support department to send it back!
الشيطان من وادي البلوط
Användarvisningsbild
Saelent
Medlem
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: 16 september 2012, 21:09
Ort: Tidaholm
Kontakt:

Re: Vapen krångel AK 105 CA

Inlägg av Saelent »

Spontant tycker jag det låter som sic sa, att nått i geatboxen har låst sig. Med tanke på att handtaget blev varmt så skulle ju det tyda på att motorn försöker jobba men inte klarar av det. Slulle det vara säkringen så har jag svårt o se hur det skulle kunna bli varm.
LEGION NR 36
Användarvisningsbild
MR_Maggo
Medlem
Medlem
Inlägg: 182
Blev medlem: 17 september 2012, 09:12
Ort: Tidaholm

Re: Vapen krångel AK 105 CA

Inlägg av MR_Maggo »

Jupp låter som boxen hängt sig. Om det inte fungerar med starkare batteri som sic skriver, ta ur gearboxen och skruva av motorvaggan. Tar du bort motorn så kommer du åt bevelgear (kugg närmast motorn) och anti reversal latch. Lyfter du ARLen från bevel så går boxen baklänges om fjäderen ligger i spänn då borde boxen låsa upp sig.
Teamwork is essential; it gives the enemy other people to shoot at.
Skriv svar