G36 beslutsångest!

Här diskuterar vi vapen och utrustning.
Användarvisningsbild
Geddan
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 89
Blev medlem: 17 september 2012, 21:32
Ort: Skövde

G36 beslutsångest!

Inlägg av Geddan »

Efter en lång tids uppehåll så tänkte jag dra igång och med airsoft igen. Frågan för mig är vilken g36 man skall införskaffa, har ögonen på de alternativen av jing gong på taiwangun för tillfället.
Är dock osäker på huruvida man ska köra på en g36k eller g36e, är det någon som har någon erfarenhet av dessa två formfaktorer och kan ge mig lite åsikter om dem?

Sen så funderade jag även på om man ska slänga in en m100 fjäder i den bössan som det nu blir så man även kan leka lite i CQB. Antar att 110 m/s är lite väl hett för inomhusbanan eller är utgångshastighetskraven inte satta än?
Jag förutsätter att det kommer bli en del CQB framöver när banan är klar så ansåg att det kanske är bra med ett vapen som klarar de kraven, annars har jag bara en skruttig singleshot shotgun & en AEP att spela med vilket kanske inte är optimalt :mrgreen:

Alla åsikter och tips är välkomna!
death_proof
Medlem
Medlem
Inlägg: 184
Blev medlem: 28 augusti 2012, 23:03
Ort: Tidaholm

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av death_proof »

JG:s G36:or ska vara bra va jag fatta det som. Själv har jag en G36c från CA. Men hade jag varit dig hade jag kört på K och satt i 100 fjäder som du säger. Då kan du spela ute men öven på banan när den är klar. Det kommer bli 100 som gäller
Användarvisningsbild
mr kalashnikov
Medlem
Medlem
Inlägg: 125
Blev medlem: 17 september 2012, 09:38
Ort: skövde

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av mr kalashnikov »

du får köpa en gas picka med, blir väl pistol fighter på banan gissar jag:-)
Användarvisningsbild
Geddan
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 89
Blev medlem: 17 september 2012, 21:32
Ort: Skövde

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av Geddan »

Har en glock AEP som får duga så länge ;)
Användarvisningsbild
Mr Blonde
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem
Inlägg: 751
Blev medlem: 12 september 2012, 15:48
Ort: Tidaholm

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av Mr Blonde »

Hej på dig!

Jag har själv 2 st G36:or från JG en C och en K (båda går under 99m/s). Bästa bössorna jag haft, bara går och går..
Jag tycker precis som deathproof skrev att köp en K å sen trimma ned den, jag lirar oftast med cqb-trimm i skogen också. Det är bara å smyga.. ;)
KSK1
Användarvisningsbild
Geddan
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 89
Blev medlem: 17 september 2012, 21:32
Ort: Skövde

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av Geddan »

Tack för alla svar! Det blir en G36K för min del med största sannolikhet.
Användarvisningsbild
Draken
Medlem
Medlem
Inlägg: 320
Blev medlem: 17 september 2012, 11:38
Ort: Tidaholm

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av Draken »

Tja Geddan

Om du e intresserad så har jag en G36c eller en G36E som e snart ska säljas i märket CA.
G36C skulle du kunna så för en kannonpeng på 900kr. Bra bössa men lite kortare än G36K.


PM:a vid inresse.
Team UNFROZEN
Användarvisningsbild
Krisshoffa
Medlem
Medlem
Inlägg: 259
Blev medlem: 20 september 2012, 13:55
Ort: Jönköping

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av Krisshoffa »

Jag tror jag har lite "K-grejor" liggande som du kan få köpa om du vill göra om din C.

Sen är AEP underskattat. Lite trist att spela med, men jäkligt pålitlig. Skjuter inte så hårt, men det behövs sällan. Min AEP är ett av de vapen jag plockat mest kills med.
Användarvisningsbild
Geddan
Nykomling
Nykomling
Inlägg: 89
Blev medlem: 17 september 2012, 21:32
Ort: Skövde

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av Geddan »

Får se huruvida det blir en C eller K först bara. Hör av mig via PM om det blir något.

Nä det var mycket därför jag köpte en AEP, ville ha något med 0m säkerhetsavstånd som sidearm plus något som fungerar bättre i kallt väder än gas pistoler, vi bor ju i Sverige trots allt :mrgreen:
Användarvisningsbild
mr kalashnikov
Medlem
Medlem
Inlägg: 125
Blev medlem: 17 september 2012, 09:38
Ort: skövde

Re: G36 beslutsångest!

Inlägg av mr kalashnikov »

har aldrig skjutit med en AEP, vad cronar en sån? ä det kallt är det kolsyra som gäller, finns ju pickor som gör under hundra. eller oxå så har man en bössa som gör under hundra så ordnar det ju sig ändå.
Skriv svar